Lammstek


Salam alla rara & fina !

Idag och igår tillbringades dagen med människor som mitt hjärta älskar. Eftersom min fina vän från Manchester var på besök och skulle åka hem idag sä tillbringade vi kvällen & natten ihop, vi käkade på Pong i Henriksdal där utsikten är kanon & restaurangen så mysig. Därefter åkte vi till en vän efter att ha handlat en massa fika och chillade till 4 på morgonen och sen skyndade vi hem för att sova lite innan barnen vaknade igen. Ska redan börja titta på biljetter då & då för jag vill åka snart & hälsa på, vi har alltid så hysteriskt kul. Ingen kan någonting ersätta henne !

Trots att vi sov efter 4:00 inatt och stressade upp för att jag hade bjudit familjen på lammstek som jag hade smakat hos en vän och verkligen ville testa. Personligen så tyckte jag att smakerna satt jätte bra, köpte färdiga marinader på Willys (Barbeque marinad & garlic marinad) som jag blandade ihop och la på steken efter att ha snittar den så att marinaden rinner inuti och så att smaken sätter sig överallt. Det var en lyckad bjudning alhamdulilah , hade lagat lammstek, ris, kyckling, skivade potatis i ugn, ostpiroger, prinskorvar, broccoli & champinjoner i ugn,  sallad, tsatsiki & hummos.

Till efterrätt serverades kladdkaka med glass & chokladmousse med te & kaffe.

Nu tänkte jag se på film & förmodligen somnar jag efter några minuter av filmen eftersom jag är ganska trött men inte pallar sova. Knasigt va ? Att vara trött men inte palla sova , måste va droppen av lathet 😂

Kram så länge !

Bild med tjejerna från igår kväll 


 
Bild med mina syskon  idag 


Allt mellan himmel & jord | |
Upp