Middag hos mig

Salam vart ni än är !

Hoppas ni haft det bra under lovet, nu är lovet slut för de flesta , imorgon börjar min son på förskolan igen. Det ska bli kul för honom att vara ute mer i snön som han tycker om, själv är jag frusen av mig och myser gärna hemma i värmen istället. Men min kära man har varit jätte duktig och åkt både skridskor och pulka med sonen, jag har hållt mig till leklandet och andra busiga aktiviteter inomhus med vänner & familj. 

Igår hade jag svärfamiljen över på middag som enligt oss själva blev lyckad alhamdulilah, alla tyckte om maten & vi var nöjda och glada. Jag lagade hela lammstek i ugnen som jag marinerade med BBQ Sause & garlic sause, la till salt och peppar & mer vitlök för jag tyckte det behövdes. Jag snittade köttet både fram & bak så att marinaden skulle rinna ner ordentligt och smaken skulle sätta sig. Sen stoppade jag in den i ugnen i ca 3-4 timmar på 150 grader. Till den lagade jag ris, grönsakslåda, ostrullar, tsatsiki & hummus. Det var nästan samma rätt som jag bjöd min familj på förra veckan.

Det har varit så kallt nu sista dagarna med minusgrader, det kallaste jag såg enligt min bil var -17 , och ni?

Vi har äntligen bokat en resa till värmen alhamdulilah ( Hurghada) , så tråkigt med skjutningarna på hotellen men inget som ska stå i vår väg inshallah.  Vi åker om två veckor och aka bada, sola & äta i en vecka med barnen. 

Bjuder på en bild på vår prinsessa som blivit så stor mashallah 






Allt mellan himmel & jord | |
Upp